Marts

Referat, marts 2020

Til stede: Per Enggaard, Eddie Sørensen, Martin Lauridsen, Birgit Jelle, Lis Siggaard, Kathy Yeoman, Ellen Svarre. Suppleanter Lis Hansen og Jens Rønnow samt frivilligkoordinator, Pernille Dernburg.

 

  1. Godkendelse af referat fra 09.02.19
    • Punkt 5. Pernille påpeger at parkeringspladsen ikke er kommunens parkeringsplads, men en kommunal parkeringsplads.


  2. Godkendelse af dagsorden
    • Punkt 10 er tilføjet.


  3. Arrangementer:
    • 17/03 Forårsfest
    • 25/03 Reporto Sko
    • 02/04 Banko
    • 16/04 Medlemsmøde

 

  1. Opfølgning
    • Træningsmødet gik godt. Alle ønskerne er købt eller bestilt og på vej. Træningsmaskinen, nakkerullerne og fys-plakaten er bestilt samlet ved samme firma og er i restordre.
    • Vi har aftalt med Citrondrengen, at sensommerfesten bliver den 25. august. Arrangementsudvalget holder møde i begyndelsen af juni.
    • Vi afholder Robust Borger med Frivilligcentret og Ældresagen. Kathy sørger for det praktiske.
    • Seniordagen gik godt og der var en rigtig god stemning.
    • Instruktionen i træningsmaskinerne gik godt. Der var overvældende mange. Der kommer yderligere en instruktion i morgen og der kommer flere efterhånden som behovet er der.
    • Ventilationen i Mødelokalet og Multisalen fungerer stadig ikke.

 

  1. Bordet rundt
    • Kathy
      Der bliver endnu færre parkeringspladser nu hvor en stor del af parkeringsområdet er blevet indhegnet til byggeplads. Der arbejdes på parkeringspladser, hvor legestativet var.
      Margit Andersen har rundsendt en opfordring om, at benytte de andre parkeringsområder så gården kan benyttes af Kongefløjens brugere.
      Jens har fået en liste over de medlemmer med nøglebrik, der endnu ikke har købt medlemskort.
      Nøglebrikker, der ikke er blevet brugt, bliver annulleret.
      Der er Frivilligbørs den 2. april. Vi deltager, men det behøver ikke at være et samlet råd.
      Der er efterhånden en del, der har spurgt ind til et keramikhold. Det er relativt billigt at starte op og kombiovnen kan også brænde keramik. Vi har en kontaktperson, der gerne vil stå for det.
      Vi starter op, når der er gjort plads på træværkstedet. Det kommer til at gå voldsomt ud over kombiovnens kapacitet, som allerede nu bruges til det maximale. En mulighed er at prøve at finansiere en ovn specielt til glas.
      Det giver god mening, idet glasholdet nu er så dygtigt, at kombiovnens begrænsede brændingskurver er et stort problem.
      Vi har hængt plakater op om, hvordan man forebygger smittespredning fra Corona virussen. Det er de samme forholdsregler som ved influenza og forkølelser.
      Vi har brug for et mobilt højtalersystem. Det billigste er at købe 2 stk. små bluetooth højtalere. De kan styres af en mobiltelefon og kobles til en mikrofonapp.
      Vi har brug for en god røremaskine. Vi laver et opslag om der er nogen, der har en til overs. Ellers køber vi.
      Hele området skal være røgfrit den 1. april. Aktivitetshusets medlemmer skal også respektere rygeforbuddet.
    • Eddie
      Træværkstedet er ved at renovere billardkøerne. Det er lige så godt og langt billigere end at købe nye.

  2. Bordtennisbordet er slidt op
    • Det brugte bord, vi fik foræret, er skævt og ikke velegnet til at spille på. Der er mange, der bruger det. Vi køber et nyt. Søren Søgaard har et til omkring 2.000, - + fragt. Det er et stabilt bord, der kan klappes sammen.

  3. Forsikring
    • Kathy har kigget på et temmelig omfattende materiale omkring forsikringen af frivillige og taget kontakt til samme forsikringsselskab, der har vores erhvervsansvarsforsikring.
      Vi afventer svar.

  4. Klaveret er slidt op
    • Klaveret er slidt op. Bente Busk vil gerne hjælpe os med at finde et til en fornuftig pris. Vi skal regne med ca. 10.000, -.
      Det er lige i overkanten af, hvad vi kan håndtere. Men vi kan heller ikke undvære det. Vi vil prøve at søge tilskud via fondsmidler. Ældresagen bruger det også. Vi kan eventuelt tage dem med i ansøgningen.

  5. Emner til medlemsmødet
    • Der er ikke særlig stor interesse i vores fester. Er der noget, vi kan gøre anderledes eller skal vi bare afskaffe dem?
      Det samme gælder Tysklandsturen og andre busudflugter. Er det prisen eller rejsemålet eller noget helt tredje?
      Status på vores fællesrengøring.

  6. Det er urimeligt besværligt at bestille kaffe til Kongefløjen
    • Sidste gang vi bestilte, gik der trods adskillige påmindelser langt over en måned og vi måtte nødlåne kaffe rundt omkring. Begrundelsen for den lange ventetid var en personalerokade. Frisenborg og Bøgildlund kunne dog godt bestille kaffe!
      Nu har vi så fået en kontaktperson, der ikke svarer på henvendelser. Vi bestilte kaffe pr. e-mail i mandags og fulgte op på bestillingen fredag morgen. Vi har stadig ikke fået svar. Til sammenligning kan Bodil på Bøgildlund forvente levering 3-4 dage efter bestilling.
      Det er en uholdbar situation.
  7. Regnskab
    • Indestående i banken: 75.819,-
    • Bixen har solgt for: 200,- kontant og MobilePay 130,-

  8. Eventuelt
    • Næste rådsmøde er mandag den 6. april, kl. 14.00.

 

 

 

Referent:

Kathy


Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Kongevejen 62 - Ikast