Formandens beretning 2024

Formandens beretning for 2024

 

Igen, kan vi kigge tilbage på et år med rigtig meget aktivitet. 

 

Vores danseaftner med retro-sound har været rigtig gode. Orkestret spiller rigtig godt og humøret har været højt. Vi har desværre haft for få tilmeldte til aftnerne og det har gjort, at vi så os nødsaget til at aflyse danseaftnerne. 

 

Vi afvikler suppeaftner med et stigende antal deltagere, hvor der også her, er god planlægning af de frivillige. Der kan stadig blive plads til flere, der har lyst til en portion suppe. 

 

Den 10. april tovholderturen til tøjhusmuseet. Herefter spiste vi på den kinesiske mur. Det var en rigtig hyggelig dag, hvor flere gerne ville have brugt mere tid på museet. 

 

Vi har igen afviklet bagagerumsmarked. Her blev vi dog udfordret på vejret. Så vi tog en hurtig beslutning og flyttede hele menageriet indenfor. Det kunne kun lade sig gøre, fordi alle gav en stor hånd med og der var stor velvilje  

fra kræmmerne. Det endte med at blive en rigtig fin dag. Flere af kræmmerne ville allerede bestille en bod til næste gang.  Det blev en stor succes som vi agter at gentage igen i år.  

Så må vi til den tid se, om det bliver inde eller ude. 

 

Vores medlemstur den 20. august 2024 gik med bus til Søndervig, hvor vi besøgte sand skulpturerne og fik en orientering om deres historie. Herefter videre til Hvide Sande fiskerøgeri, hvor der ventede det helt store fiskebuffet. Dagens længde syntes at falde i god jord. 

 

Vi valgte igen at afvikle et hjertestarterkursus. Det blev blot til en enkelt gang. En stor tak til Tonny Kristensen, for dygtigt at lede os igennem kurset. 

 

Vi besluttede os for at holde vores fælles julefrokost i multisalen. Vi måtte desværre flytte datoen, da vi ikke havde været opmærksom på, at ældresagen skulle holde deres julefrokost samme dag. Der var 72 deltagere og med maden leveret fra Føtex blev det et rigtig godt arrangement. Vi havde ønsket at så mange som muligt kunne deltage og derfor havde vi valgt at holde prisen nede.  

 

Ud over disse enkeltstående arrangementer lever huset også af alle de faste aktiviteter. De spænder meget bredt og foregår hver uge i løbet af året. 

 

Vi er dybt taknemlige for, at vi har nogle særdeles trofaste og dygtige tovholdere, der sørger for at huset kan tilbyde disse aktiviteter, til stor glæde for os alle. 

 

Vi har et godt og frugtbart samarbejde med det kommunale system. I denne forbindelse tænker vi naturligvis mest på Margit Andersen og Kristina Overgaard. Kristina gik kort tid efter hendes tiltrædelse, på barsel. Margit havde allerede bebudet sin egen fratrædelse. Men Margit er forandringsparat, og da Birthe Haxholm overtog hendes plads, fortsatte Margit som koordinator. Og det er en rigtig god løsning, som vi sætter stor pris på.  

 

Bestyrelsen har sammen med de øvrige centre i kommunen afholdt årsmøde. Hvert andet år afholdes årsmøderne udenfor kommunen. Denne gang var vi på besøg i Kolding kommune. Her fik vi en orientering omkring deres centre og hvordan de driver det. Herefter afviklede vi årsmødet. Alt i alt en god dag. 

Noget af det, der selvfølgelig optager os meget, er den kommende flytning. Vi skal ”bytte” med personalet på rådhuset og flytter på et tidspunkt ind på rådhuset. Vi er i løbende kontakt med udvalget som arbejder med hele den kommunale bygningsmasse. Her er den overordnede opgave, at reducere kommunale m2 som muligt. 

 

I forbindelse med salg af de nye medlemskort, har vi, indtil videre en stor tilgang af over 40 nye medlemmer. Et stort velkommen i fællesskabet skal lyde til jer. Da aktivitetscentret flyttede fra Frisenborg, var der ca. 90 medlemmer. I dag er vi ca. 550 medlemmer. Tallet er ca. da vi slet ikke er færdige med at gentegne ”gamle medlemmer”. 

Vi har stadig plads til nye medlemmer og vi har alle et ansvar for, at ingen skal føle sig alene, men har muligheden for at dele nogle timer sammen med andre. Det sociale er en´ af de vigtige grundsten i vores formålsparagraf. 

En opfordring til jer, der endnu ikke får tilsendt vores nyhedsbrev. Gå ind på vores hjemmeside og tilmeld jer. Så går I ikke glip af nogle af de mange aktiviteter.  

Der er også mulighed for at følge os på Facebook. Her kan I alle lave opslag og kommentere. 

 

Så,- det går rigtig godt her i aktivitetshuset og det skyldes jo ikke mindst alle jer, der deltager og bidrager i husets aktiviteter.  

 

En stor tak til jer alle, for jeres lyst og gåpåmod til at medvirke til "huset der aldrig sover” er en succes. 

 

Martin Lauridsen 

formand 

Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Sjællandsgade 6 - Ikast