Aktivitetshuset bestyrelsesmøde.
Referat
Multisalen, tirsdag den 4. marts 2025, kl. 12.30
Sendt til:
Martin, Eddie, Ellen, Birgit, Kjeld, Carsten, Helle, Jens Erik B, Karin, Margit og Jens Erik L.
Afbud/fraværende: Ellen og Jens Erik Buur.
Margit deltog indtil ca. 13.00 Birthe indtil ca. 14.00
En speciel velkomst til Birthe Haxholm.
Birthe er leder af Træning og sundhedsfremme og frivilligområdet sundhed og ældre (som er blevet slået sammen)
Birthe fortalte om hendes baggrund. Bla. Ergoterapeut, underviser, har været ansat i både amt og kommune. Hun glædede sig specielt til vinklen til frivilligheden.
“ Hvordan lever vi det gode og sunde liv”.
Bestyrelsen præsenterede sig selv.
2. Nyt fra kommunen. Margit
Gennemgang af samarbejdsaftale. Margit/Birthe
Margit gennemgik samarbejdsaftalen, som vi efterfølgende selv kigger igennem og
kommer med eventuelle tilføjelser/rettelser til.
3. Aktiviteter/tiltag Afviklede:
Det var en rigtig fin dag, hvor dagens emne omkring sundhed og eget ansvar blev belyst.
Stadig fin fin fremmøde med 54 deltagere.
4. Aktiviteter kommende:
Intet nyt at berette.
Suppeaften den 12. marts Birgit, Martin
Er annonceret på hjemmeside og opslagstavle
Kjeld fremlagde forslag til en tur til Tange EL museum med efterfølgende Stegt flæsk m/persillesovs på Kongensbro kro. De har endnu ikke åbent den 9 april og vi skal betale for to guider a 1000 kr. Beslutning blev, at vi fastholder datoen, da denne allerede er udmeldt.
Det bliver, som sidste år, med egen transport. Kjeld afklarer tidsplanen. Endelig tilmelding bliver den 1. april.
Skal udmeldes nu. Carsten laver det som en begivenhed på Facebook. Huskeliste sidder i mappen “årshjul”, som er på kontoret.
5. Hyggedage/aftener m. film, kaffe og snak. Oplæg fra Karin/Eddie
Eddie og Karin har ikke haft mulighed for at lave et oplæg. Kommer med som et punkt på næste møde.
6. Livsfortællinger arr. Af kirkens sociale arbejde. Vil vi være med? Jens Erik L
En god ide, som blev vedtaget. Jens Erik inviterer Mette fra kirkens sociale arbejde, til en kop kaffe/suppe en onsdag.
7. Skal vi lave et par aftner med stegt flæsk og persillesovs? Carsten
Carsten har undersøgt priser og Hærvejens cafeteria kan levere. Vi lander på en deltagerpris på kr. 120,- incl. drikkevarer. Vi inviterer til fredag den 9 maj kl. 18.00
Carsten forhåndsbestiller til 50 personer.
Bliver det godt modtaget, laver vi et tilsvarende arrangement i efteråret.
8. Salg/gensalg af medlemskort. Status. Carsten
Vi mangler at gentegne ca. 50 medlemmer. Siden årsskiftet har vi fået 71 nye medlemmer
9. Salg af lotterisedler m/fortjeneste? Jens Erik L.
Aktivitetshuset skal ikke sælge lodsedler men de enkelte aktiviteter kan sælge og lave et tilskud til deres materialer. For hver solgt lodseddel, får vi 20 kr. I første omgang fik Helle den med til glaskunst. Er andre interesserede, kan man kontakte Helle.
10. Regnskab. Eddie
Evt. Indkøb af gravørmaskine kr. 5800
Det kan være en udfordring, hvem der skal stå for betjeningen af maskinen. Eddie fik
Et ok for at indkøbe, imod at han finder en 3-4 stykker som vil stå for det.
11. Eventuelt/Bordet rundt. Alle
Oprettelse af nye hold på glas, keramik og træværksted Jens Erik L.
Glaskunst/Helle starter et nyt hold på fredag kl. 10-14. Der er 10 deltagere og allerede 2 på venteliste til holdet. Glasholdet bevilliges at indkøbe de nødvendige remedier.
(ca. 2000 kr.)
Keramik arbejder på et nyt hold torsdag eftermiddag. Det er midlertidig i bero pga. Sygdom.
Steen Møller vil gerne hjælpe med PC/TV/mobilproblemer. Jens Erik kontakter ham.
‘ Der kommer ny printer til os førstkommende torsdag.
Der blev besluttet at der skal tages billeder af bestyrelsesmedlemmerne til opslagstavlen.
Jens Erik Sætter i værk.
Træværkstedet arbejder med et nyt hold, enter torsdage eller om eftermiddagene.
Bob spillerne har mistet deres “køer” Om de er sat på græs vides ikke, men vi besluttede at bevillige 4 nye.
Martin foreslog en tovholderdag, hvor vi inviterer tovholderne på en kop kaffe og en snak om “rigets tilstand”. Martin overvejer indhold.
12. Emner til næste møde. alle
Mødet sluttede 14.30
Mødedatoer for 2025: 1/4-6/5-3/6—5/8-2/9-7/10-4/11-2/12
Referent: Jens Erik L.
Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Sjællandsgade 6 - Ikast