Referat, januar 2025

Aktivitetshuset bestyrelsesmøde. 

Referat 

Multisalen, tirsdag den 4. marts 2025, kl. 12.30 

 

Sendt til:  

Martin, Eddie, Ellen, Birgit, Kjeld, Carsten, Helle, Jens Erik B, Karin, Margit og Jens Erik L. 

 

Afbud/fraværende: Ellen og Jens Erik Buur.  

Margit deltog indtil ca. 13.00 Birthe indtil ca. 14.00 

 

 

  1. Velkomst/Godkendelse af dagsorden.                        Jens Erik L 

       En speciel velkomst til Birthe Haxholm. 

       Birthe er leder af Træning og sundhedsfremme og frivilligområdet sundhed og ældre (som er blevet slået         sammen) 

       Birthe fortalte om hendes baggrund. Bla. Ergoterapeut, underviser, har været ansat i både amt og                   kommune. Hun glædede sig specielt til vinklen til frivilligheden. 

       “ Hvordan lever vi det gode og sunde liv”. 

       Bestyrelsen præsenterede sig selv. 

 

   2. Nyt fra kommunen.           Margit 

       Gennemgang af samarbejdsaftale.                   Margit/Birthe 

       Margit gennemgik samarbejdsaftalen, som vi efterfølgende selv kigger igennem og 

       kommer med eventuelle tilføjelser/rettelser til.  

 

   3. Aktiviteter/tiltag Afviklede: 

  • Seniormøde onsdag den 19 feb.                   Birgit, Martin 

       Det var en rigtig fin dag, hvor dagens emne omkring sundhed og eget ansvar blev belyst. 

  • Suppeaften den 26. februar                   Birgit, Martin 

       Stadig fin fin fremmøde med 54 deltagere. 

 

   4. Aktiviteter kommende: 

  • Orientering vedr. Flytning.          Eddie/Jens Erik L. 

       Intet nyt at berette. 

       Suppeaften den 12. marts                            Birgit, Martin 

       Er annonceret på hjemmeside og opslagstavle 

  • Tovholdertur den 9 april                   Kjeld, Martin og Carsten 

       Kjeld fremlagde forslag til en tur til Tange EL museum med efterfølgende Stegt flæsk m/persillesovs på             Kongensbro kro. De har endnu ikke åbent den 9 april og vi skal betale for to guider a 1000 kr. Beslutning         blev, at vi fastholder datoen, da denne allerede er udmeldt. 

       Det bliver, som sidste år, med egen transport. Kjeld afklarer tidsplanen. Endelig tilmelding bliver den 1.             april. 

 

  • Loppemarked den 8. juni          Carsten, Eddie, Kjeld og Karin 

       Skal udmeldes nu. Carsten laver det som en begivenhed på Facebook. Huskeliste sidder i mappen                     “årshjul”, som er på kontoret. 

 

   5. Hyggedage/aftener m. film, kaffe og snak.                         Oplæg fra Karin/Eddie 

       Eddie og Karin har ikke haft mulighed for at lave et oplæg. Kommer med som et punkt på næste møde. 

 

   6. Livsfortællinger arr. Af kirkens sociale arbejde. Vil vi være med? Jens Erik L 

       En god ide, som blev vedtaget. Jens Erik inviterer Mette fra kirkens sociale arbejde, til en kop kaffe/suppe         en onsdag. 

 

   7. Skal vi lave et par aftner med stegt flæsk og persillesovs?      Carsten 

       Carsten har undersøgt priser og Hærvejens cafeteria kan levere. Vi lander på en deltagerpris på kr. 120,-         incl. drikkevarer. Vi inviterer til fredag den 9 maj kl. 18.00 

       Carsten forhåndsbestiller til 50 personer. 

       Bliver det godt modtaget, laver vi et tilsvarende arrangement i efteråret. 

 

   8. Salg/gensalg af medlemskort. Status.      Carsten 

       Vi mangler at gentegne ca. 50 medlemmer. Siden årsskiftet har vi fået 71 nye medlemmer 

 

   9. Salg af lotterisedler m/fortjeneste? Jens Erik L.  

       Aktivitetshuset skal ikke sælge lodsedler men de enkelte aktiviteter kan sælge og lave et tilskud til deres         materialer. For hver solgt lodseddel, får vi 20 kr. I første omgang fik Helle den med til glaskunst. Er andre         interesserede, kan man kontakte Helle. 

 

 

  10. Regnskab.                        Eddie 

        Evt. Indkøb af gravørmaskine kr. 5800 

        Det kan være en udfordring, hvem der skal stå for betjeningen af maskinen. Eddie fik 

        Et ok for at indkøbe, imod at han finder en 3-4 stykker som vil stå for det. 

 

  11. Eventuelt/Bordet rundt.              Alle 

       Oprettelse af nye hold på glas, keramik og træværksted Jens Erik L. 

       Glaskunst/Helle starter et nyt hold på fredag kl. 10-14. Der er 10 deltagere og allerede 2 på venteliste til         holdet. Glasholdet bevilliges at indkøbe de nødvendige remedier.  

       (ca. 2000 kr.) 

       Keramik arbejder på et nyt hold torsdag eftermiddag. Det er midlertidig i bero pga. Sygdom. 

       Steen Møller vil gerne hjælpe med PC/TV/mobilproblemer. Jens Erik kontakter ham. 

‘      Der kommer ny printer til os førstkommende torsdag. 

       Der blev besluttet at der skal tages billeder af bestyrelsesmedlemmerne til opslagstavlen. 

       Jens Erik Sætter i værk. 

       Træværkstedet arbejder med et nyt hold, enter torsdage eller om eftermiddagene. 

       Bob spillerne har mistet deres “køer” Om de er sat på græs vides ikke, men vi besluttede at bevillige 4             nye. 

       Martin foreslog en tovholderdag, hvor vi inviterer tovholderne på en kop kaffe og en snak om “rigets                 tilstand”. Martin overvejer indhold. 

 

 

  12. Emner til næste møde.              alle 

  • Hvordan løser vi opgaven næste år med medlemskort? Det er, også tidsmæssigt, en stor opgave. Kan vi gøre det mere smart? 
  • Opsamling fra i dag. 

 

      Mødet sluttede 14.30 

 

 

Mødedatoer for 2025: 1/4-6/5-3/6—5/8-2/9-7/10-4/11-2/12 

  1. Alle er tirsdage og kl. 13.00 

 

Referent:  Jens Erik L. 

Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Sjællandsgade 6 - Ikast