Referat, april 2025

Aktivitetshuset bestyrelsesmøde. 

Referat 

Multisalen, tirsdag den 1. april 2025, kl. 13.00 

 

Sendt til:  

Martin, Eddie, Ellen, Birgit, Kjeld, Carsten, Helle, Jens Erik B, Karin, Margit og Jens Erik L. 

 

Afbud/fraværende: Kjeld, Ellen, Karin og Jens Erik B. 

 

 

  1. Velkomst/Godkendelse af dagsorden.                     Jens Erik L 
  • Fotografering af bestyrelsen.  

       Mie fik taget billeder af dem der var til stede. 

       Vi mangler billeder af Kjeld, Ellen, Karin og Jens Erik B. 

 

   2. Nyt fra kommunen.       Margit 

  • Invitation til dialogmøde. 

       Dialogmødet som er inviteret af Sundhed og ældreudvalget er torsdag den 15. Maj kl. 19.00 - 21.30 og             afvikles i adm. Vest. Sjællandsgade 6 Ikast. 

       Dagsorden er: 

       Velkomst ved Henrik Engedahl. 

       Foredrag om fællesskab og ensomhed V/Frederik Svinth 

       Kaffe og the dialog ved bordene. 

       Afrapportering vedr. brug af §18 midler 

       Opsamling/tak for i aften 

 

       Følgende et pt. Tilmeldte: Eddie Helle, Martin, Birgit, og Jens Erik L. 

       I øvrige bedes give besked til Jens Erik L om I har lyst/mulighed for at deltage. 

 

       Margit spurgte og vi bruger levende lys til vores arrangementer, da det i så fald skal indgå i                             beredskabsplanen. Det gør vi ikke. 

       Vi har stadig ikke fået “liv” i printeren i forhold til vores aktivitetshæfte. Afventer IT support. Kristina               kommer med på ref. Fra DD. 

       Næste møde er sidste gang, hvor Margit deltager. Hun tager brød med. 

 

   3. Aktiviteter/tiltag Afviklede: 

 

  • Suppeaften den 12 marts                           Birgit, Martin 

       Aflyst pga. For få tilmeldte. 

 

   4. Aktiviteter kommende: 

  • Orientering vedr. Flytning.          Eddie/Jens Erik L. 

       Intet ny. Vi inviterer Simon til at fortælle om projekt flytning. Det bliver et åbent møde for alle                         medlemmer. Jens Erik L. inviterer og foreslår følgende datoer: 22/4-24/4-29/4-30/4-2/5- eller den 5/5. 

       Det bliver med tilmelding pga. kaffe/brød. Margit Andersen og Birthe Haxholm inviteres også. 

 

  • Tovholdertur den 9. april                   Kjeld, Martin og Carsten 

       Der er pt. 32 tovholdere og 8 påhæng. Karin, Carsten og Martin laver endelig deltagerliste i morgen                 onsdag. Vi mødes den 9. april på skolen kl. 09.15 og får en kop kaffe og en kort status på rigets tilstand.         Det er pt. mangel på biler til transport. 

 

  • Stegt flæsk og persillesovs fredag d. 9. maj .      Carsten 

       Carsten har forespurgt flere steder. Det bliver formentligt fra Cafeteriakroen der vinder “licitationen”.               Carsten undersøger, hvordan vi får det leveret/varm sovs og flæsk nok. Carsten laver en liste over                   opgaver, bla. opstilling, borddækning, servering mv. 

 

  • Loppemarked den 15. juni.          Carsten, Eddie, Kjeld og Karin 

       Dato er ændret på hjemmeside, Facebook og opslagstavle og nu og så i dagsorden 😉  

       Håndarbejde og træværkstedet opfordres til at have deres egen stand, evt. I et samarbejde. 

 

  • Livsfortællinger arr. Af kirkens sociale arbejde. Jens Erik L 

      “Livsfortællinger” bliver under Aktivitetshuset, i et samarbejde med Kirkens sociale arbejde. Karin Vinther         bliver tovholder fra aktivitetshuset. Hun deltager i kursus d. 1. april og den 10. April. Der bliver med                 opstart efter sommerferien og bliver over 6 gange. Ikast-Brande kommune ser gerne at vi bakker op               omkring dette tiltag. 

       Kirken afholder alle udgifter til forplejning, uddannelse mv. 

  • Sommer/medlemstur 19 august

       Et arbejdshold blev nedsat. Martin, Helle og Jens Erik L. 

 

   5. Hyggedage/aftener m. film, kaffe og snak.                Oplæg fra Karin/Eddie 

       Emnet bliver udsat indtil videre og fremgår ikke fremover af dagsorden. 

       Det er klar til at sætte i værk, hvis nogen har lyst at stå for aktiviteten. 

 

   6. Ansøgning om indkøb af ny løbebånd og benpres. Beløb ca. 32.000 kr      Jens Erik L. 

       Der er et stort pres på vore maskiner og det påvirker holdbarheden.  

       Ansøgning godkendt.  

       Samtidig varsles en stigning af kort til motionsrummet til 300 kr. Dette bliver gældende fra årsskiftet. 

 

   7. Salg/gensalg af medlemskort. Status      Carsten 

       Vi er nu oppe på 570 medlemmer, hvoraf 84 er helt nye. Det er fantastisk. Vi har stadig en lille håndfuld           medlemmer fra 2024, der ikke har fået fornyet deres medlemskab.  

       Martin kontakter dem. 

 

   8. Regnskab.                        Eddie 

       Vores regnskab ser fornuftigt ud. Vi har dog en del større udgifter undervejs. Bla. Nye maskiner til                   motion, ny kopimaskine, tovholdertur, og medlemsturen. Eddie har søgt §18 til tovholderturen og fået et           tilskud på 8000 kr. 

 

   9. Eventuelt/Bordet rundt.              Alle 

       Margit: Vi kan lovliggøre udbetaling af kontanter, ved en gang årligt, at indsende regnskabet for banko.             Norgesgade gør dette. Eddie undersøger. Margit udleverer opdateret bookningsliste. (Hænger nu på                 opslagstavlen på kontoret) udleveret en revideret samarbejdsaftale. 

       Eddie: Der er opstartet et nyt træhold torsdage, som allerede er med stor deltagelse. 

 

       Helle: der er, på trods af nyt glashold fredag, allerede nok til yderlig et hold. Vi mangler en tovholder til           dette. 

 

       Jens Erik: har fået en forespørgsel fra et hjemmeplejefirma om at måtte lave et salgsfremstød på vores           bankoaften. Dette er der takket nej tak til. 

 

  10. Emner til næste møde.              Alle 

  • Elektronisk løsning på salg af medlemskort, tilmeldinger mv. 
  • Opfølgning på dagens punkter. 

 

 

 

Mødedatoer for 2025: 6/5-3/6—5/8-2/9-7/10-4/11-2/12 

         a. Alle er tirsdage og kl. 13.00 

 

Referent:  EBE Jens Erik L. 

Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Sjællandsgade 6 - Ikast