Referat, maj 2025

Aktivitetshuset bestyrelsesmøde. 

Referat 

Multisalen, tirsdag den 6. maj 2025, kl. 13.00 

 

Sendt til:  

Martin, Eddie, Ellen, Birgit, Kjeld, Carsten, Helle, Jens Erik B, Karin, Margit og Jens Erik L. 

 

Afbud/fraværende: Jens Erik B, Carsten. 

 

 

  1. Velkomst/Godkendelse af dagsorden.                        Jens Erik L 

       Dagsorden godkendt med tilføjelse af punkt 7 

 

   2. Nyt fra kommunen.         Margit 

       Margit har afholdt møder med Kristina, således at hun er godt klædt på til at genoptage arbejde efter               barsel. Et dokument fra 2020, udført af Kathy, beskriver meget godt vores behov. Margit sender den til             os. Sundhedspolitik: vi risikerer nærmest at drukne i vores egen succes. 

       Årsmøde for alle aktivitetscentre den 27. oktober 2025 skal afholdes af/hos os. Vi opfordres til at ligge             hovederne i blød med hensyn til evt. En oplægsholder. 

 

   3. Afviklede aktiviteter/tiltag. Evaluering: 

 

  • Tovholdertur den 9. april til Tange værket                           alle. 

       Et rigtig godt arrangement som modtog megen ros fra deltagerne. En stor oplevelse, at se Tangeværket           som blev godt præsenteret af de to guider. Rigtigt godt at vi blev delt i 2 hold. Den efterfølgende                     middag fik også mange roser med på vejen.  

       Der var undren over, at vi ikke havde inkluderet drikkevarer i prisen. Det bør vi ændre til næste gang. 

  • Orienteringsmøde vedr. Flytning V/HC. 30 april                   alle. 

       HC fik mange roser for sit oplæg, der var klar tydelig og forståelig. Vi er meget bekymrede for                           træningslokalerne i kælderen. Der er intet dagslys. HC oplyste, at vi er i en proces, hvor vi snarlig bliver           indkaldt til møde. Han sagde endvidere, at lokaliteten er tildelt, men hvordan de skal indrettes, er ikke             besluttet endnu. 

 

   4. Aktiviteter kommende: 

  • Stegt flæsk og persillesovs - fredag d. 9. maj.      Carsten 

       Carsten har bestilt til 65 personer. I morgen onsdag, snakker vi om hvad der skal laves og af hvem. Der           bliver åbnet op ind i spillebulen og det bliver med ta´ selv bord. 

       Martin har en plan for opstilling. 

  • Loppemarked den 15. juni          Carsten, Eddie, Kjeld og Karin 

       Vi talte om at få skub i annonceringen. Der er pt. ganske få tilmeldte. Det taler vi også om i morgen. 

  • Sommer/medlemstur 19. august.              Helle, Martin og Jens Erik L. 

       Helle fremlagde det forslag, at vi tager til Hjerl Hede i bus. Guidet rundvisning. Spisning på Hjerl Hedes             restaurant. Det er lavsæson (udenfor skolernes ferie), derfor undersøges, hvilke aktiviteter der er                     åbne. Eddie? søger pulje om tilskud til bus. 

 

   5. Regnskab.                        Eddie 

       Vi afventer regning for kopimaskine. Den samlede regning er afvist af Margit og vi afventer den endelige           pris. 

 

   6. Elektronisk løsning på salg af medlemskort, tilmeldinger mv.                   Eddie, Helle 

       Der bliver nu mulighed for også at købe medlemskort på nettet og efterfølgende hente kortet på kontoret.         Det erstatter ikke den mulighed vi har i dag, for at møde op og købe den i huset. Det bliver primært                 Helle, der styrer dette. Vi andre sælger stadig kort fra køkkenet/kontoret. 

 

   7. Flexjobbere.        Eddie 

       Eddie har fået en forespørgsel om flexjobbere kan blive medlem hos os. Herning kommune har åbnet op           for dette. Vi har allerede mulighed for at dispensere i dag. Vi tager det med som et punkt til årsmødet             den 27. oktober.   

  

   8. Eventuelt/bordet rundt.              Alle 

       Eddie:  

       Skal vi lave et opslag med billeder af bestyrelsen? Så skal vi have taget nye billeder. Det skal vi og JEL             kontakter Marie mht. Billeder og om hun kan lave opslaget. 

       Nogle gange er der en “duft af jeg ved ikke hvad” på toiletterne. Vi? Undersøger markedet og finder det           bedst egnede. Helst noget der virker helt automatisk. Vi kan sende regningen til Margit. 

       Helle:  

       Hvad er definitionen på begrebet “tovholdere”? Og hvilke opgaver ligger der? 

       JEL laver et udkast til en generel tekst, som er gældende for alle tovholdere. Herefter er det op til de               forskellige aktiviteter, at lave yderlig tekst, der dækker netop deres aktivitet. 

       Kjeld: 

       Der er ingen, der tømmer skraldespande, der står på gangen. Vi besluttede, at der udpeges en´ hver               dag, der er ansvarlig for at de tømmes. Margit beder Jan (Pedel) om at komme med nye og stærkere               poser. JEL laver et forslag. 

       Martin: 

       Åbnede op for en debat omkring gratis-princippet. Det førte til en længere debat, som vi ikke afsluttede.           Vi tager den op på den/de næste kommende møder. 

 

       På bestyrelsens vegne overrakte JEL en buket blomster til Margit. Margit har været en kæmpe hjælp og           støtte til bestyrelsen, hvilket vi er meget taknemmelige for. Vi har aldrig været i tvivl om at Margits hjerte         brænder for området. Hun har gjort alt for at viderebringe hendes viden til hendes efterfølger. Vi ønsker           Margit alt muligt held og lykke med den nye titel. 

 

 

   9. Emner til næste møde.              Alle 

  • Gratis-princippet. 
  • Hvordan markerer vi medlem nr. 600? 
  • Tilmelding til aktiviteter på hjemmeside 
  • Opfølgning på øvrige punkter fra i dag. 

 

 

 

      Mødedatoer for 2025: 3/6—5/8-2/9-7/10-4/11-2/12 

      Alle er tirsdage og kl. 13.00 

 

      Referent:  Jens Erik L. 

Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Sjællandsgade 6 - Ikast