Aktivitetshuset bestyrelsesmøde.
Referat
Multisalen, tirsdag den 1. oktober 2024, kl. 13.00
Sendt til: Martin, Eddie, Ellen, Birgit, Kjeld, Carsten, Helle, Jens Erik B, Karin, Margit og Jens Erik L.
Afbud/fraværende: Helle, Ellen.
Godkendt.
2. Nyt fra kommunen. Margit
Der er afholdt frivillig fejring i Bording hallen. Der var en god stemning.
Der ligges op til at være hvert andet år. Arrangementet koster 120.000-130.000 kr.
Som tidligere nævnt, ligger der nu en invitation til Årsmøde for alle Aktivitetscentre i Ikast-Brande kommune. Dette afholdes i Aktivitetshuset Bramdrupdam i Kolding.
Orientering om aktivitetshuset og fremvisning.
Herefter årsmøde. Alle bestyrelsesmedlemmer og suppleanter er inviteret. Jens Erik tilmelder samlet til Margit. Eventuelle forslag der skal til debat, fremsendes ligeledes til Margit.
3. Aktiviteter/tiltag Afviklede:
Danseaftner er for indeværende indstillet. Udvalget opfordres til at tage kontakt til dans i biblioteket.
Der blev udvekslet erfaringer og ønsker. Fællesrum, det uheldige i, at f.eks. billard opstilles med offentlig adgang.
Vi har haft en god snak med bestyrelsen fra Norgesgade og de så vores hus og tilbud.
Bestyrelsen fra Norgesgade var usikker på, hvad planerne var med dem i forhold til en evt. flytning. Vi holder kontakten ved lige.
4. Aktiviteter kommende:
Martin har indhentet tilbud en del steder fra. Flere steder kunne melde alt udsolgt. Så hvis vi skal gøre brug af flere muligheder, skal vi ud allerede i april-maj måned. Vi får maden fra Føtex, som sidste år og det var ganske fint. Julefrokosten bliver afholdt i multisal og spillebule.
Margit har sagt ja til at være vores dirigent. Martin har oplyst, at han ikke stiller op igen som formand. Men vil gerne fortsætte i bestyrelsen. Carsten, Eddie og Jens Erik L. planlægger generalforsamling.
Torsdag den 31. oktober og tirsdag den 12. November kl. 13.00 Jens Erik
Ny dato. Opslag og tilmelding er hængt på opslagstavlen
5. Regnskab. Eddie/Carsten.
Aktivitetshuset er en sund forening med styr på regnskabet. Snakken gik på, at det er vigtigt vi fastholder soliditeten. Udfordringen kan ligge i, at de fleste af vores indtægter kommer først på året og udgifterne kommer hele året. Vi er enige om, at der skal ligge kapital, således at vi har penge nok til sidst på året. Ligeledes er det naturligt at vi også har midler til uforudsete udgifter. Vi vil også have midler nok, til at drive aktiviteterne.
Der er bevilliget midler til to undervisningsdage i malerkursus a. 1800 kr.
Der er bevilliget indkøb af glas (glaskunst) til lager på 5000 kr. Dette købes løbende af brugerne.
Beløb op til 5000 kr. bevilliges af formand og kasserer i samråd. Større beløb skal omkring bestyrelsen.
6. Hvordan får vi andre medlemmer inddraget i planlægning af de forskellige aktiviteter, som eks. vis julefrokost, loppemarked og ture?
Julefrokostudvalget er udvidet med 2 personer. Så de er nu fem. Kan vi inddrage andre i de øvrige aktiviteter. Det handler også om, at være nok til at fylde pladserne ud, når der er nogle der stopper. Der er mange, der gerne vil hjælpe i nogle afgrænsede opgaver.
7. Møderækker med Ikast/brande kommune omkring flytning. Jens Erik L.
Mandag den 7. oktober kl. 14.00 - 16.00
Jens Erik L. undersøger, om dette gælder hele bestyrelsen og vender tilbage.
8. Årshjul skal etableres, således at vi er i god tid med planlægning. Martin
Jens Erik L. havde lavet et udkast til et årshjul. Den indeholder en oversigt over årets aktiviteter, der kræver længere planlægning. Eks. Generalforsamling, medlemsture osv. Mappen kommer også til at indeholde planer og huskelister mv.
Udkastet blev godkendt og der arbejdes videre med indholdet. Det samme indhold vil også være at finde på vores fælles drev.
Mappen vil få sin plads på kontoret.
9. Planlægning af generalforsamling. Dirigent, forplejning, osv.
Carsten, Eddie og Jens Erik L. varetager opgaven
10. Skilledato for hvornår medlemskort gælder for det nye år Martin
Der undersøges om alle brikker kan lukkes pr. 31/12 og genåbnes ved betalt kontingent. Martin taler med Susanne.
Man kan købe medlemskort for det nye år fra d. 1. december. Kontoret er åben mandag og onsdage kl. 12.00 til 13.00. Endvidere kan man også forny sit medlemskort i køkkenet, når Birgit er der. Alle der betaler deres medlemskort inden årsskiftet, er sikret at deres brik til dørene virker. Alle brikker, hvor der ikke er betalt kontingent, bliver automatisk lukket pr. 31/12. Det bliver ikke mulighed for at få dem åbnet før den tidligst den 6. januar.
Se endvidere opslag på opslagstavlen.
11. Eventuelt/Bordet rundt.
Carsten: ærgerligt at dans er nødt til at holde, i hvert fald for en periode.
Margit: Mail og telefonnr. på bestyrelsesoversigten på hjemmeside ønskes. Ligeledes at der fremgår, hvem man kan kontakte hvis man har spørgsmål til/om aktivitetshuset.
Dette bør fremgå af forsiden. Jens Erik L. kontakter Helle for opdatering.
Karin: påpeger at vi bør informere mere bredt og henviser til bla. Ikast avis. En snak omkring, at det er rimeligt dyrt. Karin undersøger priser.
12. Emner til næste møde.
Priser på annoncering i Ikast avis/ ekstra posten Karin
13. Mødedatoer for resten af 2024: 5/11 - 3/12 alle kl. 13.00
Referent: Jens Erik
Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Sjællandsgade 6 - Ikast