December

Referat, December 2022

Til stede: Eddie Sørensen, Birgit Jelle, Kathy Yeoman, Lis Siggaard, Per Enggaard, Ellen Svarre.
Afbud: Ruth Nielsen, Martin Lauridsen, John Petersen, Jens Erik Buur Olesen, Jeanette Kramer.

 

  1. Godkendelse af referat fra 07.11.2022
    • Godkendt

  2. Godkendelse af dagsorden
    • Godkendt

  3. Arrangementer:
    • 07/12 Juleferie frem til 04/01 23
    • 05/01 Banko
    • 02/02 Banko
    • 14/02 Instruktion i træningslokalet Kl. 10.00
    • 16/02 Hjemmelavet suppe
    • 23/02 Generalforsamling
    • 02/03 Banko
    • 16/03 Hjemmelavet suppe
    • 22/03 Jysk Tøjsalg
    • 30/03 Banko
    • 26/04 Reporto Skosalg

  4. Opfølgning
    • Der er kommet gelænder på elevatorsiden.
    • Det aftalte besøg med Formanden for Sundheds- og Ældreudvalget Henrik Engedahl og Sundheds- og Ældrechef Kirsten Løgsted onsdag den 30. november kl. 09.00 gik godt.
      Efter vi rykkede lidt ekstra hårdt, har vi nu fået strøm til værkstedets nye afdeling med slibemaskiner.
      Salget af medlemskort blev skudt i gang lidt før tid. Poul vil gerne have melding om hvilke medlemmer med nøglebrikker, der har nytegnet deres medlemskab.
      Bixen har fået nyt liv som Pop Up butik og er blevet taget godt imod.

  5. Bordet rundt
    • Kathy
      Julefrokosten gik godt. Der var så mange i år, at vi besluttede at samle hjælperne ved et bord i forhallen.
      Maden var bedre end sidste år og stemningen rigtig god. Der opstod en spontan idé med fællessang og vi fik et par af vores medlemmer til at synge for.
      Der er blevet så rent og pænt efter det nye rengøringshold har overtaget.
      Vi har fået den nye rygtræner til træningslokalet og bestilt elastikker og vægte, som medlemmer kan købe til vores indkøbspris.
      Arne Fredriksen ønsker at træde ud af Rådet.
      Keramikholdet har fået en del meget dygtige medlemmer og der er et stort behov for en ordentlig drejebænk, der er motoriseret. Vi kan sælge de to gamle.


  6. Ny procedure i forbindelse med brug af hjertestarter
    • Vi havde brug for hjertestarteren og det viste sig, at der var en del ting, der skal tages op til revision.
    • For det første, skal der være mange flere, der ved noget om førstehjælp og være med på vores årlige førstehjælpskurser flere gange for at opnå rutinen. Det er slet ikke muligt at yde hjertemassage på et levende menneske, hvorfor det bare er så vigtigt at prøve det på dukkerne.
      Det er også vigtigt, at have prøvet at lukke en hjertestarte op. Være bekendt med indholdet, placere pads samt lytte til og følge instruktionerne.
    • Efterfølgende er det vigtigt, at vi kan komme i kontakt med uddannede personer, der kan være tilstede med det samme og yde psykologisk førstehjælp til de berørte.
    • Og så er det vigtigt, at vi overhovedet har adgang til en hjertestarter.
      Ældre Sagen har en, som vi desværre ikke har adgang til.
      Efter hændelsen, hvor vi skulle bestille nye pads, viste det sig at kommunen for år tilbage har opsagt abonnementet på hjertestarteren, som vi bad om at få i forbindelse med flytningen til Kongefløjen.
      Vi har haft kontakt til teknisk forvaltning og Margit Andersen, som vil følge op på sagen.
      Måske skal vi købe vores egen hjertestarter. Og hænge den op uden for hoveddøren så alle i nød, kan få adgang til den.


  7. Hvilke rådsmedlemmer stiller op til generalforsamlingen 2023
    • Medlemmer vælges for 2 år ad gangen og suppleanter for 1 år ad gangen. Medlemmer kan også træde ud før de 2 år er gået og der vil det være en suppleant, der træder til. Medmindre det sker op til en generalforsamling, hvor de almindelige valgprocedurer følges.
      Til generalforsamlingen i 2022 modtog alle rådsmedlemmer genvalg og vi fik hele 4 suppleanter

    • På valg i år er
      Rådsmedlemmer:
      Per Enggaard modtager ikke genvalg
      Birgit Jelle modtager genvalg
      Martin Lauridsen modtager ikke genvalg
      Kathy Yeoman holder
      Ellen Svarre holder

      Ingen suppleanter ønsker at fortsætte


  8. Hvem står for det digitale medlemssalg i januar?
    • Kathy har fri fra den 8. januar til den 1. februar. Hvem vil stå for medlemssalget via hjemmesiden, nøgleregistrering osv. i den periode. Det gør Eddie. Webshoppen bliver ført over på Eddies e-mail konto.

  9. Hvem overtager Kathys opgaver efter generalforsamlingen?
    • Der er lavet en liste med de ting Kathy varetager og et forslag til hvordan de kan deles op i mindre enheder og om det er frivillige eller rådsmedlemmer, der har ansvaret.
      Den har hængt på opslagstavlerne uden resultat og bliver sendt ud med nyhedsbrevet den 5. december.
      Der er oplæring i december og i februar frem til generalforsamlingen den 23. februar.

  10. Regnskab
    • Indestående i banken: 82.832, - (Dette beløb inkluderer medlemsindbetalinger for 2023)



Eventuelt

Næste rådsmøde 5. februar 2023.

Referent: Kathy 

Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Kongevejen 62 - Ikast