Maj

Referat, Maj 2022

Til stede: Eddie Sørensen, Birgit Jelle, Kathy Yeoman, Lis Siggaard, Per Enggaard, Martin Lauridsen, Ellen Svarre.
Suppleanter: Jens Erik Buur Olesen, Arne Frederiksen, John Petersen.
Frivilligkoordinator, Jeanette Kramer.
Afbud: Ruth Nielsen
 

  1. Godkendelse af referat fra 04.00.2022
    • Godkendt

  2. Godkendelse af dagsorden
    • Godkendt

  3. Arrangementer:
    • 05/05 Banko
    • 08/05 Lyntur til Tyskland
    • 09/05 Jysk Tøjsalg
    • 19/05 Suppeaften
    • 24/05 Førstehjælpskursus
    • 02/06 Banko
    • 17/06 Sommerfest

  4. Opfølgning
    • Vi har købt 2 store suppegryder. Vi har sparet en del ved ikke at købe via kommunens indkøbsordning og derudover fik vi også en fornuftig rabat.
    • Vi har købt foldeborde og stabelstole til vores fester. De er meget nemmere at håndtere.
    • Vi har endelig fundet en fornuftig ro-maskine, men ønsket om en benpresse skal finansieres via fondsmidler. Kathy kigger på det.
    • Der er møgbeskidt på toiletterne og gulvene bliver ikke vasket. Det bliver godt når den nye rengøringsaftale træder i kraft.
    • Dørene låser nu efter kl. 15. Så Husets medlemmer kan komme ind til de sene hold.

  5. Bordet rundt
    • Kathy
      Vi er så heldige, at Hanne har meldt sig til som hjælper til at installere MitID. Hun står klar onsdag formiddage. Desværre kan vi kun hjælpe, hvis IPhonen er efter version 6. Men vi kan hjælpe med at booke tid på kommunen i de tilfælde.
      Oplysningerne ved udlejning af Multisalen er ikke opdaterede (se bilag) og vi skal have fundet nogle retningslinjer omkring ”viceværtfunktion” Lige nu er det Kathy, der står for alt det praktiske.
      Ligeledes skal vi finde en ordning på opvask osv. både i forbindelse med udlejning af Multisalen men også af køkkenet.

    • Per
      Skema til telefonlister til grupperne.
      Hovedtrappen: kan vi få et gelænder på elevatorsiden.

    • Birgit
      Må man tage gæster med til Banko. Ja - de første 2 gange, derefter skal der indløses medlemskort.

    • Eddie
      Rundsaven kan ikke reddes og den er ikke til at undvære. Jeanette vil undersøge om kommunens forsikring vil dække for en ny eller måske vi kan finde én fra et nedlagt skoleværksted.

  6. Opstart af knivhold v. Arne
    • Vi har købt værktøj for 3.000 kr. og materialer til videresalg for 500 kr. Så det er noget billigere end først antaget. Vi har fået nogle fornuftige rabatter. Vi får brug for en knivsliber, hvilket køkkenet også har hårdt brug for.
      Det ser ud til, at vi kan starte et hold op på 8 deltagere.
      Kathy og Arne laver et opslag.

  7. Udlejning af borde og stole
    • Vi har nu borde og stole til 100 kuverter + ekstra borde til buffet og bar.
      Vi fandt stabelstole til langt under den kommunale indkøbsordning og med 8% rabat. De er lette, med armlæn og behagelige at sidde i og vi har købt siddepuder også.
      Medlemmer af Huset skal kunne leje borde til 50 kr. og stole til 10 kr. og et depositum på 400 kr. som selvfølgelig refunderes, hvis der ikke er sket skader.
      Eddie sørger for fakturering.
      Martin og Jens Erik står for det praktiske.
      Kathy laver opslag.


  8. Sommerfest den 17. juni kl. 13.00
    • Vi ønsker hinanden god ferie. Hvis der er godt vejr, bruger vi skolegården og hvis det drypper, kan vi bruge overdækningen på Sjællandsgade og hvis det er helt træls; rykker vi indenfor.
      Menu: Vi starter grillen op. Kød, kartoffelsalat, brød og en salat.
      Det kommer til at koste 75 kr. Der købes drikkevarer.
      Betinges af min. 30 deltagere.
      Sidste tilmelding den 8. juni.
      Det bliver med bindende tilmelding.

  9. Lokalerokade
    • Kan vi lave Bixen om til et hyggeligt møde/socialt rum uden nøgle og inddrage det triste mødelokale til et effektivt depotrum.

  10. Regnskab
    • Indestående i banken: 71.754 kr.



Eventuelt
Næste rådsmøde den 13. juni kl. 15.00.
Km godtgørelse sættes op til statens takst. 3,50 kr. pr. km.

Aktivitetshuset Ikast - Kongefløjen, Kongevejen 62 - Ikast